Proč koupit dojezdové kolo

Existují 4 typy náhrad, když dostanete defekt.

  1. Lepicí sada – v nových vozech, nepomůže však, když je pneumatika proražena z boku
  2. Rezervní kolo – plnohodnotné kolo, těžké, velké a mnohdy hodně ojeté
  3. Run-flat pneumatiky – zesílený boční kord, jsou to však velmi drahé pneumatiky
  4. Dojezdové kolo – speciální, lehké a skladné kolo, určené pro dojezd do servisu

Dojezdová kola se do nově vyrobených vozidel nedávají. Je to z důvodu snížení nákladů, váhy vozu a také tím, že možnosti asistenčních služeb jsou v každém státě EU lepší a lepší. Každý, kdo má rezervní dojezdové kolo ve voze, zůstane v případě defektu či roztrhání pneumatiky za jízdy mobilní a ušetří především náklady na odtah do servisu.


STÁT VERSUS DOJEZDOVÁ KOLA

Mít dojezdové nebo rezervní kolo zákon nevyžaduje. Pokud však použijete náhradní kolo, musí být přípustné způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích. To znamená, že minimální hloubka dezénu nesmí být nižší než 1.6mm. V zimních měsících nesmíte použít kolo s letní pneumatikou.

DOJEZDOVÉ KOLO ŠETŘÍ PROSTOR V KUFRU

Dojezdové kolo oproti kolu rezervnímu snižuje spotřebu paliva díky své hmotnosti a také výrazně omezuje skladovací prostor.

obrazek-1

Běžné náhradní kolo je nahrazeno dojezdovém kolem. Vzniklo spoustu místa.

 

výhody:

  • může být použito při všech druzích poškození pneumatik
  • šetří místo v kufru či úložném prostoru pro rezervu ve srovnání s klasickým rezervním kolem
  • nižší spotřeba paliva než klasické náhradní kolo

obrazek-2

S rezervním kolem by neměly být poháněny rychleji než 80 km/h.

nevýhody:

  • maximální rychlost je 80 km / h
  • použití je omezeno, protože různé velikosti dojezdového kola a běžných pneumatik mohou během delšího používání poškodit diferenciál

LEPICÍ SADA NA DEFEKTY

Lepicí sady jsou další alternativou za rezervní kola. Obsahují tekuté těsnění pro pneumatiky, které je do pneumatiky vháněno pomocí kompresoru. Drobná škoda na běhounu může být dočasně opravena. Pokud se však píchnete kolo, nevšimnete si a poté se rozjedete, lepící sada vám nepomůže.

výhody:

  • sady jsou lehké a malé, šetří místo
  • žádná dodatečná spotřeba paliva díky vlastní hmotnosti

nevýhody:

  • je vhodná pouze pro menší škody na běhounu
  • omezený dojezd a rychlost (vhodná pouze pro pomalé a opatrné dojetí na nejbližší dílnu)

PNEUMATIKY RUN-FLAT

Klasické rezervní kolo má konkurenci. Podle statistik se většina řidičů stále spoléhá na plnohodnotné náhradní kolo. V zásadě, pokud přinesete pomoc při poruchách - ať je to jakýkoli druh - musí přesně vědět, jak to funguje.

výhody:

  • vyřeší malé díry a průrazy

nevýhody:

  • jsou výrazně dražší než běžné pneu
  • snižují komfort z jízdy, jsou tvrdší než běžné pneu
  • mají horší hodnocení jak uživatelů, tak testovacích jezdců než konvenční pneumatiky